E-sport

CS:GO eller LOL?

Efter Astralis meldte sin ankomst på den store scene, er computerspil efterhånden gået fra at være en hobby til at være sportsgren. Yep – du hørte rigtigt. Vi anerkender esport som en sportsgren, da det unægteligt kræver blod (på fingerspidserne), sved og tårer at nå til tops. Vi er faktisk stolte over at kunne kalde os for en ‘Gaming efterskole’, med landets måske fedeste faciliteter.

E-sport på efterskolen er for dig, der vil mere end almindelig hygge gaming med vennerne.

Er du seriøs omkring din udvikling som gamer? Eller vil du gerne teste esport ud på et nyt plan end tidligere? Så velkommen til esport på Agerskov Ungdomsskole.

Vi træner d-i-g ud fra dit niveau. Og vi lover, at du kommer til at rykke dig. Meget. Ligemeget om du er begynder eller semipro.

Hvad siger eleverne

Afspil video om empty

E-sports udøvere

SUND KOST, FYSISK TRÆNING OG MULIGHEDER FOR AT UDVIKLE SIG

Når nu vi anerkender esport og gaming som en sportsgren, betyder det også, at der foruden endeløse timer foran skærmen, skal arbejdes med fysikken. I løbet af ugen vil 20% af E-sport tiden være dedikeret til aktiv træning og samarbejdsøvelser. Uden mad og drikke duer helten ikke – vi følger derfor skolens madplan nøje, så du sikrer dig de bedste vilkår, når du træner.

De resterende 80% af esport undervisningen spiller vi i FIFA, Fortnite, CS:GO og League of Legends. Her træner og udvikler vi nye taktikker – både individuelt og på dit hold. Vi gennemgår basale øvelser for mentaltræning, så man kan holde hovedet koldt, når bomben ligger på A, og man selv står og sover ved B.

Vi ved godt, at e-sportsudøvere har forskellige kompetencer – nogle er tanks, andre er healere eller noget helt tredje. Undervisningen foregår derfor både i hold og i individuelle træningssessions, så du får frit løb til at dyrke dine interesser inden for esport.

NYE FACILITER: DU SLIPPER FOR AT SPILLE PÅ DIN EGEN COMPUTER

I sommeren 2019 stod vores nye lokaler klar med 15 computere, nye gamer stole, høretelefoner og alt, hvad der hører sig til. Det er nemt og ligetil, da Fortnite, CS:GO, FIFA og LoL er installeret på computeren. Du har selvfølgelig mulighed for at bruge din egne konti, når du starter op. Er du nysgerrig på at se mere omkring vores setup, så se mere her:

Computer specs + det løse 👉🏻  👉🏻  👉🏻

Vi er stolte af vores helt nye esports lokaler. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Kom selv og oplev dit måske kommende setup.

Vi glæder os til at se dig.

• intel® Core™ i5-8400 (Op til 4.0GHz, 9MB cache) 6-Core
  • ASUS B360M-KPrime bundkort
  • 8GB DDR4-2666 Corsair Vengance XMP RAM
  • WD 256 GB SSD HD
  • ASUS Geforce GTX1660TI 3GB Grifikkort
  • Vision Redline Gaming Kabinet
  • Corsair VS550 550W Strømforsyning
  • High Definition Audio lydkort
  • Corsair K55 RGB Baggrundsbelyst Gaming Keyboard
  • Corsair M65 RGB FPS Laser Gaming Mus (12000dpi)
  • Vision VG2000 Gaming Musemåtte (35x30cm Large)
  • Corsair HS50 Stereo Gaming Headset
  • 24” Asus VG248QE – FullHD – 1ms – 144Hz Gaming – Højdejusterbar

CS:GO OG COUNTER STRIKE

CS GO er på alles læber, efter at det danske hold Astralis har indtaget samtlige førstepladser i forbindelse med de største turneringer i verden. Danmark er de seneste år blevet ramt af e sport bølgen, og vi er overbeviste om, at den er kommet for at blive.

Counter Strike går så langt tilbage som 1999. Selvom spillet har mange år på bagen, kommer der hele tiden nye opdateringer, der stadig gør det til et af verdens mest populære spil. På AU vil du hele tiden være forrest fremme i feltet, når det kommer til CS:GO.

Counter Strike udgør en stor del af vores timer foran skærmen, og vi træner intensivt med taktikker, samarbejde og rollefordeling på holdet.

LOL OG FORTNITE

Vi træner teknikker i LOL og Fortnite  én time om ugen. Det lyder måske af lidt, men i denne time gennemgår vi basis teknikker inden for top, mid, jungle og ADC roller, så du og dit hold er helt skarpe, når I møder andre efterskoler i hæsblæsende kampe.

LoL var et af de første spil, som både fik et stort livepublikum og hvor man kunne vinde store pengepremier. Og selvom det er over 10 år siden LoL blev udgivet første gang, er det stadig et af de absolut største online spil, når det handler om aktive månedlige spillere. Derfor er det også naturligt, at vi spiller LoL, hvis man vælger esport på AU

Vi spiller også Fortnite. Og hvis du bare går en smule op i gaming, så er du unægtelig stødt på Fortnite. Fortnite er et af de mest downloadede spil nogensinde. Det er spil, der stiller store krav til spillerens kreativitet, en god evne at have i gaming. Derudover er evnen til at samarbejde også en af nøglerne til sejr i spillet. Derfor indgår Fortnite også som en del af esport på Agerskov.

Følg livet på AU

Mærk stemningen, og lær os at kende på vores instagram profil
@agerskovungdomsskole

Fifa

Spiller du FIFA med gutterne derhjemme? Hvis ja, så har du nu muligheden for at køre dem midt over, når du kommer hjem fra Agerskov Ungdomsskole. Du har nemlig mulighed for at træne FIFA 1,5 time om ugen, hvor vi gennemgår de bedste taktikker, lærer at spille sammen og vi får helt styr på, hvor knapperne sidder.

I dette valgfag skal vi have afgjort, hvem der er den ukronede champion i FIFA spillet på PlayStation. Kampene vil foregå̊ på to storskærme med fuld knald på volumen. Vi kommer til at spille mod hinanden både enkeltvis og i hold. Vi skal lære hinanden tricks og taktiske variationer, samt snakke en masse fodbold. Vi spiller hver gang om den eftertragtede AU-pokal.

Så hvis du tidligere har spillet FIFA, så er valgfaget helt sikkert noget for dig. Hvis du aldrig har spillet FIFA, men godt kunne tænke dig at blive udfordre den lokale champ, når du kommer hjem – ja, så er valgfaget også noget for dig. Alle kan være med.

Mød underviserne i E-sport