Svømning

Svømmetræning i vores egen svømmehal

Agerskov Ungdomsskole har egen svømmehal og kan tilbyde et efterskoleophold med op til 4,5 timers svømning om ugen.

Til hverdag er der 4 faste trænere på skolen, som varetager svømmeundervisningen. Man behøver ikke være konkurrencesvømmer for at kunne deltage på valgfaget svømmetræning. Det er for dig, som kan svømme og gerne vil træne eller gerne vil lære at svømme. Vi skal både træne kondition, udholdenhed og teknik.

Vi tager udgangspunkt i svømmearterne crawl, rygcrawl, fly samt brystsvømning. Du vil i løbet af valgfaget lære at dygtiggøre dig inden for de 4 svømmearter, samt mulighed for at arbejde med din teknik.

Vores hold er niveaudelt, så du får mest muligt ud af den enkelte træning.

Hvordan er svømme­hallen på Agerskov Ungdoms­skole?

På Agerskov Ungdomsskole har vi egen svømmehal med et 25 meter bassin samt et udspringsbassin med 1 og 3 meter vippe.

Skolen har indkøbt svømmeudstyr, som kan lånes, men vi ser gerne, at man køber sit eget udstyr.

Pullfloats, håndplader samt svømmefødder kan man dog altid låne af skolen.

Hvad siger eleverne

Afspil video om empty

Skal jeg blive i min gamle svømme­klub?

Vi anbefaler meget, at man bliver i sin gamle svømmeklub og derigennem benytter sig af diverse klubture samt dyrker det gode kammeratskab. Du vil selvfølgelig få en masse nye venner på skolen, men der er også et liv efter et efterskoleophold.

Desuden har du ikke mulighed for at stille til stævner arrangeret af Dansk Svømmeunion med mindre det er for din normale klub.

Hvor meget svømning er det muligt at få?

Du kan få op til 4 gange svømmetræning om ugen. Derudover er der mulighed for selvtræning samt styrke/konditionstræning i skolens fitnesscenter.

Du kan yderligere få selvstændig morgentræning 2 gange i løbet af ugen. Næsten hver aften har svømmehallen ligeledes åben for alle, hvor der er mulighed for at træne på en af banerne.

Det er ikke et krav, at du fylder hele dit skema ud med svømning, da vi også har mange andre spændende tilbud.

Der er mulighed for svømmetræning med underviser på op til 4 1/2 time om ugen. Der ud over kommer morgentræning og aftentræning.

Faget vælges 3 gange årligt.

Ligeledes arrangeres der en uforglemmelig svømmetræningslejr til Miami i foråret.

I løbet af året har vi samarbejde med en anden klub, hvor andre svømmere kommer til os og vi kommer ud og træner med dem.

Svømning er en del af skolens lederfag og hvis du vælger dette kan du herigennem få et AU-bevis på svømmetræneruddannelsen.

Følg livet på AU

Mærk stemningen, og lær os at kende på vores instagram profil
@agerskovungdomsskole

Træningslejr med konkurrencesvømmere

Der vil i løbet af året blive afholdt træningslejre, hvor vi arbejder på, at konkurrencesvømmere kommer og træner. Desuden har vi samarbejde med andre efterskoler/klubber, som også dyrker svømningen.

Svømning er en del af skolens lederfag og hvis du vælger dette, kan du herigennem få et AU-bevis på svømmetræneruddannelsen. I forhold til dette, arbejder vi dog på, at du vil kunne få DGI’s kursusbevis.

Mød underviserne i Svømning