Rejser

Gule fisk og hvide pister

Hvert år sender vi vores elever på oplevelser verden rundt .

I efteråret er vi på en spændende tur i Europa I mindre grupper. I januar tager hele skolen, på fællesskitur.
De 2 ture er med i skolepakken.
Derudover kan du igennem dine valgfag tage med på svøm- merejse til Miami, tage dit dykkercertifikat i Maldivernes azurblå vand eller se nogle af verdens største stadioner på vores årlige fodboldrejse. Disse destinationer fastlægges inden skolestart.

Vi gør rigtig meget ud af at vælge de rigtige destinationer, fordi vi ved, hvor fedt det er at rejse sammen.
Men bare rolig! Vi har både erfaringerne og kontakterne, der gør, at vi kan holde priserne super rimelige, og vi fortæller selvfølgelig alt, hvad vi kan, ligeså snart vi har fundet de perfekte destinationer.

Du skal bare glæde dig – så klarer vi resten!

Valgfags­rejser

Rejs med dit yndlings valgfag

Maldiverne er et af verdens fedeste dykkerområder, hvor du ser fisk i de vildeste farver og former. Djævlerokker, skildpadder, hajer, og meget mere.

Du kan også komme til Miami og svømme. Her vil du opleve de ægte hvide sandstrande og azurblåt, krystalklart vand, hvor vi sammen går i vandet.

Med fodbold som valgfag, kan du komme med på foldboldtur til en af de helt store kampe i europæisk fodbold.

Eller var det noget med en tur til sydafrika og dykke med “The great white” og se “The BIG five”.

Valgfagsrejser er ikke inkluderet i skolepengene.

Ski, kultur, FÆLLESSKAB og oplevelser for livet

På AU elsker vi at rejse.

Derfor tager vi på ikke mindre end 2 rejser om året.

Alle kommer på to rejser, en storbytur og en skitur. Derudover kan du vælge mellem at rejse med dykning, svømning og fodbold.

London eller Prag

Der er ikke noget bedre end at komme ud og opleve verden. Det skulle da lige være at komme afsted med de bedste efterskolekammerater.

Derfor tager vi på Agerskov Ungdomsskole hvert år på en udenlandstur omkring efterårsferien. Det er en rigtig fed tur, hvor du lærer dine venner endnu bedre at kende. Derudover får du også oplevet et sted i verden, uanset om du har været der før eller ej.

Vi skal både se nogle af de klassiske seværdigheder, men kommer også til at opleve ting man ellers ikke vil gøre. Der vil også på en eller anden måde være kontakt med “de lokale”.

London

Londons historie og engelsk kultur. Du skal stifte bekendtskab med engelsk kultur herunder drama, musik, sport, historie og storbyliv.

Vi besøger en engelsk kostskole, historiske steder i London og så vil eleverne lære at færdes i en storby. Vi håber desuden at kunne opleve en musical og/eller en fodboldkamp fra Premier League.

Eleverne vil også få mulighed for at opleve den pulserende storby på egen hånd. Det skal være en varieret tur, som mange elever kan se sig selv på.

Prag

Er du til storby med masser af kultur og historisk stemning? Så er turen til Prag noget for dig!

Men Prag er også meget mere end bare en historisk by med gamle slotte og huse. For her gemmer sig moderne arkitektur, fed gadekunst, gadesælgere, markedspladser, musik, historier, Tjekkisk madkultur samt shopping til rimelige priser.

Når solen så går ned, går vi en tur over Karlsbroen for at opleve den fantastiske stemning som byen kan tilbyde.