Morgen­rutiner

Din dag starter hver dag kl 7.00. Der er du klar sammen med alle dine kammerater til morgenturen, som er på ca. 1 km rundt om skolen. Når du er færdig med turen, er der morgenmad i spisesalen.

Efter morgenmaden er der morgentjek på værelserne – Morgenvagterne kommer rundt på gangene og tjekker, at du har ryddet op på dit værelse.

morgenløb
Hverdagen

I løbet af dagen

Undervisningen starter kl 7.55 og du har 4 undervisningstimer, inden vi skal have middagsmad kl 12.35. Efter middagsmad starter din undervisning igen kl 13.20 og fortsætter indtil rengøring kl 17.45. Aftensmaden begynder 18.15.

Aftenen

Fra kl 19.30 til kl 22.00 har du fri og kan slappe af, være sammen med kammerater, se film, bruge hallen eller springhallen… Lærerne vil tilbyde dig forskellige aktiviteter, som du kan vælge at være med til – blandt andet åbner svømmehallen kl 21.00-21.30.

Hvis du har lyst til at besøge nogle af dine kammerater på en anden gang og de ikke har samme køn som dig, så må du gøre det mellem kl 19.30 og 21.30.

Kl 22.00-22.40 skal du være på dit værelse. Her kan du få lavet de sidste lektier og begynde at falde til ro, så du kan få din skønhedssøvn. Inden kl 22.40 har lærerne været forbi dit værelse og sagt godnat.

Kl 22.40 skal du have slukket for alt lys og alle devices – og så skal du sove!

Det var den dag og du glæder dig til den næste.

Fredag eftermiddag slutter din uge kl 14.45. Din fredag eftermiddag indeholder altid en fællesgymnastiktime og en fællestime. Når du har sunget med på den sidste fællessang og klokken er 14.45, må du holde en velfortjent weekend. Du kan enten vælge at tage hjem til mor og far og blive forkælet eller blive på Agerskov Ungdomsskole og have en spændende weekend sammen med dine efterskole venner.

Hvis du har valgt at tage hjem i weekenden, skal du komme tilbage på Agerskov Ungdomsskole søndag aften mellem kl 19.00 og 21.30. Når du kommer tilbage efter en weekend, skal du gå forbi lærerværelset og melde din ankomst til den lærer, som har vagt – så er vi klar til at passe på dig igen.

I løbet af året har du nogle weekender, der er længere end almindelige weekender. Du kan enten få fri torsdag kl 14.45 og have weekend indtil søndag aften eller du kan få fri fredag kl 14.45 og have weekend indtil mandag aften.

Du skal regne med at have ca 5-6 forlængede weekender i løbet af et år. Du vil kunne se alle forlængede weekender i årsplanen, der er klar, inden skoleåret starter.

Her kan du se et eksempel på hvordan en uge ser ud for 9. klasse.

9. klasse skema eksempel

Her kan du se et eksempel på hvordan en uge ser ud for AUX.

9. klasse skema eksempel

AU kreativ