Crossfit

Crossfit på efterskole

Vil du gerne være skåret i granit, kunne overhale Bendtner og derefter kunne banke en skovhugger i at lægge arm? Velkommen til!

Vild træningsform

Sindssygt effektiv træning, på en helt ny måde!

Cross/fit er indenfor den sidste årrække eksploderet som træningsform, fordi den er sindssyg effektiv. Med en bred variation, som bl.a. inkluderer en masse forskellige slags styrke-, konditions- og koordinationsøvelser, giver det drengene brede skuldre,og pigerne flade maver. Man bruger hele kroppen og isolerer muskelgrupper på skift, så du bliver fit, stærk og får en overkrop, der får resten af stranden til at tabe kæben på gulvet!

Det lyder som hårdt arbejde, fordi det er mega hårdt arbejde – men vi lover, at det bliver vildt fedt! Med den rigtige makker, den rigtige teknik og lidt gåpåmod, sørger vi for at give din form et ekstra nøk opad og lære dig, hvordan man både lytter til sin krop og beder den om liiiiige at tie stille, når ens biceps bliver slatne. Man må ikke overbelaste sig, men man skal belaste sig for at få de fede resultater.

Hvad oplever du i valgfaget Crossfit?

Har du prøvet at have en af de træninger, hvor du blev øm i muskler, du ikke engang vidste, du havde? Det er sådan, det føles at blive stærkere – og det er det, vi kan. Vi arbejder med en masse forskellige træningsøvelser og bevægelsesregistre, der sikrer, at du kommer i bedre form, får sved over det hele og at din krop bliver klar til alle slags udfordringer! Med en kombination af klassiske og moderne øvelser, laver vi ting, der giver hår på brystet og flade maver.

Vi arbejder f.eks. med: 

  • Konditionstræning
  • Styrketræning
  • Klassisk cirkeltræning
  • Heftig core-træning
  • At få ømme muskler!

Hvor mange timer om ugen?

Cross/fit har 1 undervisningstime om ugen, og valgfaget forløber over et halvt skoleår.

Intens træningsform

Cross/fit er en intens træningsform, som virkelig hjælper på både styrke og kondition, men det geniale ved denne træningsform er også, at alle kan være med. Vi starter ikke med at bede dig om at lave 20 pull-ups, men viser dig, hvordan du får mest muligt ud af din træning. Hvis du har svage vriste eller håndled, kan du altså sagtens være med, fordi øvelserne kan varieres, så enkeltområder skånes, imens træningen stadig virker. 

Det betyder altså, at du ikke behøver være nervøs for, om du kan klare det. Træningsformen laver altså dine spaghettiarme om til mesterhakkede mørbradbøffer uden at ødelægge dig undervejs. Det er anstrengende, men det er slet ikke spor umuligt. Vi har lagt spændende, varierede og originale træningsplaner, der sørger for, at både du og din mormor kan holde til det – men det gør ikke noget, hvis du måske er i lidt bedre form end mormor, vel?

Kom på besøg - book en rundvisning