Lektier

Efterskole­elever får også lektier for

Der går stærkt, når man går på efterskole. Men vi sørger selvfølgelig for, at der er tid til at læse lektier, og at du kan få lidt hjælp, hvis du sidder fast.

Efterskoleelever på Agerskov Ungdomsskole får også lektier for. Mængden af lektier afhænger af dig selv – og selvfølgelig også lidt af dine lærere. Du har mulighed for at lave lektier i stilletimen fra kl 18.45-19.30, her skal du være på dit værelse og der er 3 lærere, som har vagt, som du kan komme til og få hjælp, hvis du har brug for det.

Hvis du ikke kan nå at få lavet dine lektier i stilletimerne, kan du gøre det i den fritid, du har i løbet af dagen – det kan være i en fritime eller i tidsrummet kl 19.30-22.00. Hvis du har brug for hjælp, så er der altid lærere til stede på skolen.

Skolevejledning

Hvad indeholder
skolevejledningen på AU?

Når du er elev på AU, får du mindst 2 vejledningssamtaler i løbet af skoleåret. Du får hjælp til at lave din uddannelsesportefølje, din uddannelsesplan og din tilmelding til din kommende ungdomsuddannelse.

AU har 4 skolevejledere, som fordeler eleverne blandt sig – hver elev tilknyttes en af skolevejlederne:

Skolevejledere

Praktik

Agerskov Ungdomsskole tilbyder ikke praktik, udover den nogle af AUX eleverne skal have i forbindelse med årsopgaven. Hvis du ønsker at komme i praktik i løbet af det år, du går på AU, vil vi helst have, at praktikken ligger i efterårsferien eller vinterferien. Du skal selv finde din praktikplads og så skal du lave aftale med din skolevejleder om det praktiske.

Besøg os!

Vi afholder ikke efterskolernes aften i år grundet skitur.

Hvis du har lyst til at besøge os kan du tilmelde dig en af besøgsdagene.

Kom på besøg - Book en rundvisning