Personlig ipad

Ipad som arbejdsredskab til indlæring og formidling

Den er god nok. Når du starter på Agerskov Ungdomsskole, får du i begyndelsen af skoleåret udleveret din helt egen iPad.

Grunden til, at du skal arbejde på iPad, er, at du vil opleve, at det er super nemt, det virker hver gang og du har alle de apps, som du har brug for til din undervisning.

Du kommer til at lære at bruge iPad som arbejdsredskab til indlæring og formidling. Du kommer til at bruge en masse spændende undervisningsapps på iPad’en, som AU har købt og lagt på din iPad.

Du får et stærkt og beskyttende cover, som du altid skal have på din iPad – du vil opleve, at det kan være svært at undvære din iPad, hvis den går i stykker.

Når skoleåret er færdigt, kan du beholde din iPad

iPad

IT-regler

Din iPad/computer er et arbejdsredskab og skal bruges til dette, hvilket betyder, at dens primære formål er, et arbejdsredskab i undervisningen. Din iPad/computer må ikke genere andre, f.eks. med høj musik på gangene.

Du har altid ansvaret for brug af og indhold på din iPad/computeren.

Du skal overholde følgende regler i forhold til din iPad:

• Du må ikke bruge din iPad/computer til et formål, som kan støde eller virke nedladende på andre
  • Din iPad /computer må ikke indeholde ulovlige spil eller data.
  • Skolens cover skal bruges, for at ”all risk” forsikringen dækker.
  • Du er til enhver tid underlagt anstændig opførsel og brug i forbindelse med anvendelsen af iPad/computer.
  • I undervisning, rengøring mm. må der ikke ses film, spilles spil og bruges kommunikationsredskaber (f.eks. Snapchat, Facebook, Instagram og Twitter)
  • I øvrigt skal du bruge din sunde fornuft i brugen af iPad/computer og internet.
Boglige fag

Forsikring/ reparation af din iPad

AU har i forbindelse med indkøb af iPad til dig, tilkøbt en ”all risk” forsikring.

Skulle uheldet være ude og din iPad går i stykker, kan AU sende den til reparation/ombytning.