Faglige hold i 3 niveauer

Udover at skemaet bliver godt fyldt op af sport, hobbyer og udflugter, har vi selvfølgelig også boglig undervisning. Du vil derfor også få den undervisning, der skal til for at gøre dig så klar som muligt til at komme videre på din drømmeuddannelse.

iPad til undervisningen

Som elev på AU vil du ved skoleårets start, blive udstyret med din egen iPad som en del af efterskoleopholdet. Den er altså din egen, personlige iPad, som du får med hjem, når året er omme og kræver ikke nogen ekstra betaling. Den vil blive brugt i undervisningen og er et genialt redskab til at danne overblik, til at læse, skrive, regne og tage noter på. Det har vi valgt, fordi den har millioner af praktiske apps til undervisningen, er enormt driftsikker, og den er et stærkt arbejdsredskab til både indlæring og formidling.

Og bare rolig – med en masse venner omkring dig og så mange fede aktiviteter, som vi har på AU, kommer du ikke til at sidde med næsen klistret til skærmen. Så sjov er en iPad nemlig heller ikke. Bare husk at beholde det medfølgende, stærke cover på den – den skal holde hele året.

AUX

klar til din drømme uddannelse?

AUX - 10. klasse på AU

På Agerskov Ungdomsskole inddeler vi vores faglige hold i 10. klasse på 3 niveauer, så du får undervisning, der passer til dit niveau. Nogle er skarpe i matematik, andre er dygtige i dansk, og nogle kan noget helt tredje. Vi elsker, at vores elever er forskellige, og vi har plads til alle – også til dig. Og hvis du skulle have behov for en ekstra hånd, er der masser af støtte at få.

Som 10. klasser på AU vil du endda opleve en helt ny struktur i undervisningen, når du bliver en del af vores AUX. Det betyder i grundtræk, at du i 5-ugers perioder vil gå i dybden med emner og både opleve en ny form for undervisning og ansvar.

Vi sørger for, at undervisningen passer til dig, at du oplever en varieret og skarp undervisning og sørger endda for at gøre det interessant undervejs. Sidste år havde vi blandt  andet emner som: Sport & Matematik, Reklamer & Etik, Terrorist or Freedom fighter?, Jordens Ressourcer & Overbefolkning, Selvværd & Personlig Udvikling, Arkitektkonkurrence & Kodning.

Vi har oplevet stor succes med vores nye, effektive undervisningsform, hvor fagene kombineres og bruges på anderledes måder og sikrer, at du virkelig forstår, hvordan man budgetterer, indsamler viden, formidler og strukturerer. Altså, enormt vigtige evner at have, når man skal videre på en ungdomsuddannelse og videre i livet.

Vi afslutter det med en AUX årsopgave, som peger dig i retning af enten en gymnasial eller erhvervsuddannelse, og hvis du er i tvivl om, hvad du skal vælge, er det selvfølgelig helt OK – det hjælper studievejledningen dig med!

Formålet med vores AUX er at uddanne dig til din drømmeuddannelse. Det betyder, at vi ikke følger en klassisk 10. Klasses struktur eller pensum, men sammensætter dit skoleår, så du bliver klar til din ungdomsuddannelse. Derfor kommer du heller ikke til folkeskolens 10. Klasse-prøver. På denne måde får du ny viden, hævet dine karakterer og bliver klar til at komme videre til enten den gymnasiale eller ikke-gymnasiale ungdomsuddannelse, du drømmer om.

9. klasse

Vi arbejder på tværs af klasserne

9. klasse på au

Som 9. klasses elev på AU, vil du opleve at have de samme fag, som i 8. klasse, bare på en anden måde. Vi arbejder på tværs af klasserne, vores lærere står også til rådighed om aftenen, og du vil opleve et godt
undervisningsmiljø med spændende udfordringer og en god tone.

Vores erfaring viser, at du i nye omgivelser, med engagerede lærere, trygge, sociale rammer og fokus på undervisningsmiljøet, får en fornyet energi i skolen. Det kan give dig en bedre afgangsprøve, der selvfølgelig foregår på samme måde, som du kender fra folkeskolen.